Up and running

Efter incidenten med den elaka turkiska sanden som lämnade mina långtår hudlösa har det blivit dåligt med träning.

Jag kan dock inte skylla helt på tårna. Hjärnan har nog varit det största problemet. Motivationen att ge mig up och springa eller att ta mig an nån CrossFit-WOD har varit som bortblåst.

Lyckades dock köra ett litet pass med kettlebell-svingar, pressar och sit ups i går. Lätta vikter och ingen tidtagning var ett klokt val.

I kväll åkte Anton, Gustav och jag till skateparken i Viskafors. Under tiden de cyklade i ramperna sprang jag ett kort pass med ganska bra fart för en ultrasnigel. Det var inte mycket mer än 3 kilometer men kändes skönt och stabilt. Förutom vänster vad som tog lite stryk. Sånt får man dock räkna med när man närmar sig de 30 😉

Cykelväg i Viskafors

Cykelväg i Viskafors

Provade Gustavs BMX lite och impade med att jag kan hoppa så båda hjulen lämnar marken. wow liksom!

Testade även att stå på en skateboard men den var i storlek XXS så jag fick inte plats med båda fötterna. Såg nog väldigt patetiskt ut men fjortisarn som hängde i parken skrattade inte åt den svettige gubben. Kanske av snällhet så jag inte skull börja grina.

Hur som helst var det skönt att springa och trevligt att hänga med grabbarna på ett vettigare ställe än framför teven.

Cowabunga!
/Calle

Leave a comment